hallo

2009-05-25 @ 22:34:21

tjo idag red jag SMOKY jag är så galen i han asso heh aja jag fick honnom på tygeln hela tiden men det var så jävla mkt mygg i skogen så det var värsta stöket i gruppen heh aja han galopperade när vi inte fick asso det känder som om han fattade galopp hela tiden liksom också sparkade han bakut typ hela tiden när rollo kom för nära allvarligt jag tror att Sven-e kommer ta över när Ronny dör stackare aja idag mötte jag min blivande klass jag interjuvade någon som hette Andreas T .. nånting hehe aja han var lite cp  andreas T: när jag blir stor så vill jag bli större för jag är så liten nu
och jag bara ömm okejjj aja en timme till sen ska jag såva så jag ska titta på japanska serier GO JAPAN

och juste här ät lite meningar på japanska heh aja japanska står över och svenska står under sees

Suki da yo

Jag tycker om dig
 

Dai suki da yo
Jag tycker verkligen om dig
 

Ai shiteru
Jag älskar dig
  

Hazukashii
Jag är generad
 

Suteki da yo
Du är så fin
 

Sugoi
Wow, häftigt, otroligt, väldigt mycket (De älskar detta ordet)
 

Sake
Alkohol (Det vi kallar sake på svenska heternihonshu på jap. Och det uttalas INTE saké.)
 

Ii
Bra, god
 

Bansai
Tiotusen år (Används bl.a som ett slags hurra)
 

Desu ne, da ne, ne
Eller hur? (För att skapa samtycke/enas. Används i varannan mening nästan.)
 

Ichi, ni, san, shi/yon, go, roku, nana/shichi, hachi, kyuu, juu
ett, två, tre, fyra, fem, sex, sju, åtta, nio, tio


Urusai

Du väsnas! , tyst!


Nan da yo!

Va vill du!


Usotsuki

Din lögnare


Baka ni shinai de yo

Tro inte att jag är dum


Baka yaro

Idiot!
 

Damare!
Håll käft!


Ii kagen ni shite

Nu får du fan-ta-mig lägga av, nu är måttet rågat


Achi ike yo

Stick (långt bort)!


Saitei da yo

Du är så låg, fy fan vad lågt


Kechi

Snåljåp


Bukkoroshite yaru

Jag ska slå ihjäl dig!


Itai

Aj det gör ont


Kuso

Skit!


Gomennasai, warukatta

Förlåt, det var dumt gjort


Naka naori shinai?

Kan vi inte bli kompisar igen?

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback